söndag, augusti 12, 2007

Cyniskt regeringsförslag

Det kom ett mail från Dieter, som reaktion på insändaren från Vivica, som ni kan läsa i förra inlägget. Jag har tidigare skämtat med några sjuka kompisar om vi inte kan ta hjälp av franska bönder. Vore bra om några kunde dumpa en stor gödselhög framför riksdag och regeringskansli, så att hela världen får veta hur illa Sverige luktar. Men nu är förslaget inte ett skämt längre utan blodigt allvar.
Hej!
Kanonbra att någon säger ifrån. Regeringens förslag är otroligt cyniskt, visar på en fullständig inkompetens i arbetet, brist på kunskap och medkänsla.

En människa med utmattningsdepression kan i svårare fall inte ens kliva ur sängen. Hur ska han/hon då kunna jobba? De går ofta i självmordstankar och många försöker till och med, några lyckas. Att inte bli erkänd som sjuk, hamna i stora ekonomiska svårigheter – hur ska det hjälpa honom/henne att bli frisk? I stället blir det ytterligare en faktor till att fler väljer den yttersta utvägen – att avsluta sina liv.

Förslaget gör mig fullständigt rasande, även om jag själv är relativt frisk. Men jag har i min närhet sett vänner gå i väggen och de har varit i otroligt dåligt skick och hade utan professionell hjälp och sjukskrivning inte överlevt. Vore jag fransk bonde så skulle jag nog ta en tur till regeringskansliet med min gödselspridare, men jag har ingen sådan och det kanske ändå är andra vägar man måste gå. Vad finns det för juridiska möjligheter att stoppa ett sådant förslag? Andra demokratiska möjligheter?

Hälsningar

Dieter Reinisch
Relaterat: Regeringens försäkringsbedrägeri

Hårdare regler ska stoppa sjukskrivning av utbrända DN

”Otroligt många kommer att slås ut fullständigt” Sydöstran

Nya riktlinjer om utbrändhet oroar

Andra bloggar om: , , , , , , , , , , , ,

1 Comments:

At 1:15 fm, Anonymous Anonym said...

Håller med om att det är cyniskt!
Har skrivit en kommentar på min blogg www.antifa.nu .

Hälsningar Fredrik

 

Skicka en kommentar

<< Home