lördag, maj 17, 2008

Manifestation mot utförsäkringslagen

Det kom ett mail från nätverket Resurs.

Den senaste veckan har för mig präglats av att försöka ordna ett tillfälle att personligen överlämna Resurs namninsamlingen till Christina Husmark Pehrson. Jag känner att jag blivit dribblad hit och dit men i eftermiddag fick jag äntligen besked.

Tisdagen den 20/5 kl 17.00-17.10 har jag fått tid att överlämna listan till Christina Husmark Pehrson på Socialdepartementet. Jag hoppas på god uppslutning från alla som har möjlighet från kl 16.45 till kl 17.30. De som kan tänka sig att följa med in måste ange namn. Jag hoppas att några av er kommer med in med mig. Jag ska också kontakta media.

Det blir alltså ingen manifestation den 19, utan den 20/5.

Väl mött vid Fredsgatan 8, tisdag kl 16.45! VG SPRID DETTA!

Meddela gärna om du har möjlighet att komma!

Jenny
Mer information om påskupproret på Resursbloggen

Andra bloggar om: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

2 Comments:

At 11:55 em, Anonymous Anonym said...

Självklart har man skrivit på!!!
Lever man med SRS, och halvt orkar jobba, ibland... Ja, då har man INTE sitt på det torra oavsett hur många år man har jobbat, nej... Ingen går säker där ute numera om FK har bestämt att man SKA orka mer, suck... Även om det står i deras papper att man inte SKA orka mer, så SKA man det, suck...
Må så grankott...

 
At 10:01 fm, Blogger Hannelore said...

Nej, ingen går säker längre. Utom kanske högavlönade och folk med fina titlar. De får en bättre hantering av kassan. Det finns undersökningar som visar att lejonparten av dem som fått avslag på sjukpenning och sjukersättning är lågutbildade.

 

Skicka en kommentar

<< Home