fredag, juni 13, 2008

Svar från Johan Pehrson

Nu har Johan Pehrson (fp) svarat på mina frågor om sjukförsäkringen och rättshjälpen. Trevligt att ha tog sig tid med mitt mejl, men jag behöver kanske inte förklara varför jag inte är nöjd med svaren. Apropå rättshälpen, varför utfärdar politiker ofta löften som är svåra att förverkliga? Att det är snudd på omöjligt att få majoritet i Riksdagen för en rättshjälpslag värd namnet borde han ha förstått redan före valet.

Hej!

Tack för ditt mejl. Jag tycker insatserna, kontroller och förutsägbarheten blir bättre med den nya sjukskrivningsprocessen. Argumenten har vi rullat fram och tillbaka länge nu tycker jag. På Riksdagens hemsida finns protokollet från Riksdagsdebatten med Alliansens argument gentemot vänsterkartellens.

Vad gäller samtal med människor som är sjuka så garanterar jag dig att vi träffar och pratar med massor av människor - både sjuka och friska.

I dessa budgettider tar fp åter upp kraven om förstärkt rättshjälp, men för få tycker som oss.

Mvh

Johan
_______________________________

Johan Pehrson
Riksdagsledamot (fp)
Finansutskottet
Ledare för Folkpartiets riksdagsgrupp
08-786 46 34
070-343 96 14
www.folkpartiet.se/pehrson
Relaterat: Brev till Johan Pehrson om LO-kampanjen och rättssäkerheten

Folkpartiets svek

Andra bloggar om: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,